پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان
 
سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





السالوادور به عنوان پيشگام، بيت‌کوين را رسما در اين کشور قانوني کرد. سه ماه پس از تصويب پذيرش بيت‌کوين به عنوان ارز قانوني در نهاد قانون‌گذار اين کشور، اين قانون رسما اجرايي شد و اولين گام براي قانوني‌سازي ارزهاي ديجيتال در سراسر دنيا برداشته شد. با اين اقدام بيت‌کوين در کنار دلار آمريکايي ارز رسمي اين کشور خواهد بود. روز دوشنبه رئيس‌جمهور بوکله طي توييتي اعلام کرد که ۲۰۰ بيت‌کوين ديگر به ارزش تقريبا ۲۱ ميليون دلار خريداري کرده‌اند و اکنون ۴۰۰ بيت‌کوين در اختيار دارند که اين روند همچنان ادامه خواهد داشت.
 
 آيا پرده اصلي نمايش بوکله همين است؟
السالوادور کشوري کوچک در آمريکاي مرکزي است که منبع درآمد اصلي آن تجارت با آمريکاست. اين کشور در سال ۲۰۰۱ در پي تورم شديد و بحران اقتصادي، پول ملي خود به نام «کولون» را کنار گذاشت و دلار آمريکا را با هدف مقابله با تورم و افزايش تجارت با آمريکا به عنوان ارز رايج انتخاب کرد. در پي اين سياست، دولت السالوادور به طور کامل سياست پولي خود را کنار گذاشت و از آن زمان تاکنون کنترل سياست پولي اين کشور بر عهده فدرال رزرو ايالات‌متحده است. بعد از اين اتفاق بوکله با به قدرت رسيدن و با علاقه خود به ارزهاي ديجيتال، به دنبال نقطه عطف ديگري در اقتصاد کشور خود بود.

بيت‌کوين در ماه ژوئن تحت لايحه‌اي به نام «قانون بيت‌کوين» که توسط نايب بوکله، رئيس‌جمهور السالوادور به مجلس قانون‌گذار اين کشور پيشنهاد شد، اولين گام براي قانوني شدن را برداشت. قانون بيت‌کوين، اين ارز را در کنار دلار آمريکا به عنوان ارز رايج اين کشور قرار مي‌دهد. بوکله که در سال ۲۰۱۷ شهردار سن‌سالوادور، پايتخت اين کشور بود، همواره علاقه خود را به ارزهاي ديجيتالي ابراز مي‌کرد. اما با پيروزي بوکله در رقابت رياست جمهوري، آغاز استفاده از بيت‌کوين در السالوادور از سال ۲۰۱۹ مورد آزمايش قرار گرفت. در روستاي ساحلي ال‌زونته که يکي از جاذبه‌هاي اين کشور آمريکاي مرکزي است، در سال ۲۰۱۹ استفاده بيت‌کوين به‌طور آزمايشي انجام شد و به شکلي موفقيت‌آميز توانست به اقتصاد آن کمک کند. اين شهر توريستي که بعد از آغاز پاندمي کوويد-۱۹ با مشکلاتي روبه‌رو شده بود توانست با کمک سرمايه‌گذاري بيت‌کوين از اين مشکل رها شود. در همين راستا روز دوشنبه بوکله طي توييتي خريد ۲۰۰ بيت‌کوين ديگر را به ارزش ۲۱ ميليون دلار اعلام کرد. به نظر مي‌رسد با توجه‌به روند اخير صعودي بيت‌کوين و اقتصاد کوچک السالوادور، بوکله کار سختي براي پوشش تقاضا براي بيت‌کوين نداشته باشد.

طرح بوکله اما با مخالفت‌هايي نيز روبه‌رو شد. بسياري از افراد معتقدند که انتخاب بيت‌کوين به عنوان ارز رايج معاملات مشکل‌آفرين خواهد بود. دليل آن نيز نوسانات شديد قيمتي است که مي‌تواند انگيزه خريدار و فروشنده را تحت تاثير قرار دهد. اين اتفاق مي‌توانست با انتخاب يک ارز قيمت ثابت مثل تتر به عنوان ارز رايج تا حد زيادي حل شود. اما به نظر مي‌رسد در اين انتخاب قدرت‌هاي سياهي دست دارند. استيو هانکه، استاد اقتصاد در دانشگاه جان هاپکينز هشدار داده که استفاده بيت‌کوين به عنوان ارز رايج ممکن است اقتصاد را به طور کامل نابود کند و مي‌گويد: مشخصاً نيروهاي سياهي پشت اين موضوع هستند که مي‌خواهند به واسطه بيت‌کوين دست‌شان را به دلار آمريکا برسانند. او معتقد است که با اين اتفاق، السالوادور بهشت کشورهاي دارنده بيت‌کوين مثل چين و روسيه مي‌شود تا بتوانند آنها را نقد کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 شهريور 1400برچسب:, توسط smsreson